- PARTNEŘI PROJEKTU Rebels Racing SATURN 6   

                       
                    
               
               


Přidej se

Lákají Tě nové zkušenosti, práce v týmu na společném cíli, nové kontakty, nebo máš prostě rád motorsport?
Konstruktér/kaPersonální manažerkaWebmaster/kaMarketingový/á specialista/kaTechnický/á nákupčíHosteskaPR manažer/ka


Nájezd na Motorsport Expo 2010 v Kolíně


12.04.2011 18:45:19

Navštívili jsme jednu z největších světových výstav s tématikou motorsport a přinášíme zpětně reportáž. Bylo toho k vidění opravdu mnoho.

Dne 17. listopadu 2010 se část týmu Rebels Racing vydala do Německého Kolína nad Rýnem, aby se dostavila na výstavu Professional Motor Sport World Expo. Naším hlavním cílem bylo získat nějaké kontakty v oblasti motorsportu, poptat se po dílech na naší formulku a všeobecně získat co největší množství informací.

Jak již z názvu vyplývá, jedná se o výstavu zaměřenou na motorsport a to na té nejvyšší úrovni. Drtivá většina vystavovatelů se nějakým způsobem angažuje v různých motorsposterch. K vidění byly prakticky všechny důležité specializované součásti do motorů a závodních strojů všeobecně.

Jen malý nástin toho, co bylo k vidění. Hned po vchodu do prostorů výstavy jste měli možnost spatřit letošní model závodního motocyklu Ducati Desmo 16, který v sezóně 2010 pilotoval sám Casey Stoner. O kus dál byla k vidění prezentace firmy zabývající se výrobou nářadí a nástrojů pro práci s trubkami,  především chrommolybdenovými. Různé ohýbačky a vrtací přípravky na trubky byly hlavním lákadlem firmy. Dále byla k vidění různá turbodmychadla od těch nejmenších až po turba doslova ohromná. Klikové hřídele, systémy mechatronických řazení převodů, čerpadla, převodky řízení, prostě vše, co do svého závodního vozu můžete přát.

Rád bych se věnoval několika fakt luxusním kouskům. První je Kaiser Werkzeugbau Team. Tato společnost se zabývá výrobou dílů pro týmy F1, ale také výrobou pro letecký průmysl. Na této výstavě prezentovali zavěšenéí předního kola F1. Vyrobené z karbonu a titanu.

Kaizer Werzeugbau Team

Jeden ze zaměstnanců nám ukázal jakýsi rozvaděč používaný v leteckém průmyslu, který byl vyrobený z titanu. Krásná práce. V okamžik, kdy jste rozvaděč vzali do ruky, mohl se Vám zdát papírový, jak byl úžasně lehký.

Další zajímavým vystavovatelem byla firma Sachs. A asi největším lákadlem byly díly pro F1. Konkrétně spojka zaujala velké množství návštěvníků. Při 4 lamelách o průměru 97mm prostě nechápu, jak může přenést 700Nm. O tlumičích do formule o hmotnosti 180g se radši nebudu ani zmiňovat.

Sachs

Lákadel bylo prostě mnoho. Není v mých silách se o všem rozepsat, neboť by to vydalo zajisté na víc než článek. Čtenář, který zajisté má technické cítění, si dovede představit, že to byl velice zajímavý zážitek. Nová zkušenost pro mnohé členy týmu, kteří tak měli možnost zjistit co také obnáší práce na projektu formule SAE. Neboť mezi vystavovateli byly hned 3 kousky. Dva vybavené klasickým spalovacím motorem a jedna vybavená elektromotorem.

K vidění byla údajně nejvýkonnější formulka z německého Kolína. Má klasický trubkový rám, ve své podstatě je to velice jednoduchá konstrukce. Jen je dotažená do opravdu efektivního konce. Stroj je to samozřejmě velice zajímavý, ale daleko víc nás zaujala formule z karbonu. A to včetně karbonové deformační zóny, kterou předepisují pravidla.

Graz - carbonový monokok

Další zajímavostí byla formulka ze stejného týmu. Se svým originálně řešeným tlumením předních nápravy poutala dost pozornost. Jejich systém využíval pouze jednu pružinu a jeden tlumič, pražený na obě kola. Za zmíňku rozhodně stojí i to, že využívají kombinaci karbonového a klasického trubkového rámu.

Formule z Kolína, spalovák

Pravdou je, že většina členů týmu jsou technici zaměření spíš na mechaniku. Proto bylo zajímavé pozorovat rozdíly v konstrukci formulí poháněných spalovacím motorem a formulí poháněné elektromotorem. Elektroformule má zadní část výrazně jednodušší. Odpadá potřeba převodovky, neboť elektromotor má lineární chod a vlastně všechen točivý moment hned v okamžik, kdy se pootočí hřídel rotoru.

Elektroformule z Kolína

Návštěva výstavy byla pro tým velkým přínosem. U týmů stavící formule SAE jsme měli možnost prokonzultovat nejen technické vychytávky, ale i různé přístupy ke stavbě formule. Dál jsme získali výhodné nabídky od různých výrobců, předně nás zaujala nabídka firmy Öhlins. A celkově lze říci, že jsme se dozvěděli spoustu nových věcí.

Formule z Grazu



Autor: Hipík






Podpořte nás !

Zaštícení projektu:




Zavodní program 2012:



*6.-7.6.2012 Autosalon Grand Prix
Autosalon zrušen :-(



11.-15.7.2012 Silverstone



17.-20.7.2012 Red Bull Ring, Spielberg



17.-20.8.2012 Györ

*V případě, že se závod bude konat.

Zavodní program 2013:



*4.-5.4.2013 Autosalon Grand Prix

*V případě, že se závod bude konat.


Členství v:





















• Copyright © by Rebels Racing IT services, 2012 at SNA