- PARTNEŘI PROJEKTU Rebels Racing SATURN 6   

                       
                    
               
               


Přidej se

Lákají Tě nové zkušenosti, práce v týmu na společném cíli, nové kontakty, nebo máš prostě rád motorsport?
Konstruktér/kaPersonální manažerkaWebmaster/kaMarketingový/á specialista/kaTechnický/á nákupčíHosteskaPR manažer/ka

Formule Mracing, rok 1992. Zdroj fotky: engin.umich.edu

Historie

Trocha historie nikdy neuškodí, takže jdeme na to.

Americká společnost Society of Automotive Engineers (SAE) spustila program Formula SAE již v roce 1981. O hodně později, v roce 1998 se utkaly dva americké a dva britské vozy v rámci prezentace na UK Event (britské setkání, britský závod), které se konalo na zkušební základně MIRA. Akce byla oceněna jako velmi přínosná z hlediska poskytnutí studentům výjimečné příležitosti k naučení se něčeho nového a k praktickému vyzkoušení naučeného. Společnost IMechE (Institution of Mechanical Engineers) odsouhlasila pořádání evropské odnože Formula Student v partnerství se SAE. Formula Student se liší od Formula SAE v tom, že Formula Student je koncipována jako postupný výukový proces během tříletého akademického studia. Nicméně z technické stránky věci mají Formule Student i Formule SAE až na pár drobností shodná pravidla. Což znamená, že studentské týmy z jedné nebo z druhé soutěže se mohou zúčastnit i klání druhého seriálu.

Výroční Formula Student Event, na kterém je práce týmu ohodnocena specialisty z průmyslu a doplněna praktickou ukázkou vozu, je pořádána pravidelně každý rok na začátku června, na konci akademického roku. Je třeba zdůraznit, že nevyhrává nejrychlejší vůz. Hodnoceny jsou i další prvky jako bezpečnost, spolehlivost, ovladatelnost, cena, které musí být v rovnováze.

Historie seriálů Formule Student/SAE v datech
1976
Koná se první soutěž s názvem Mini Baja za podpory American Society of Automotive Engineers (SAE). Mini Baja je konstrukční soutěž pro studenty. Účelem je postavit off-roadový vůz s motorem ze sekačky na trávu.
1979
Vzniká nová verze soutěže Mini Baja, tentokrát pro dráhové vozy a je nazvána Mini Indy. Vozy jsou stavěny se stejnými motory jako v Mini Baja. Soutěže se účastní jedenáct týmů.
1981
Americká společnost Society of Automotive Engineers (SAE) spustila program Formula SAE
1986
Soutěž je sponzorována „Velkou trojkou“ (Chrysler, General Motors a Ford), což dokazuje, jakou pozornost a důležitost si soutěž vysloužila
1987
První vůz se dostává na přetížení 1.0 g v disciplíně „osmička“.
1990
Vozy s přísavným efektem se dostávají na přetížení 1.32 g v disciplíně „osmička“. V důsledku toho jsou pravidly vozy s přísavným efektem zakázány.
1991
General Motors pořádá soutěž. Kapitán vítězného týmu se přímo stává členem týmu „Chip Ganassi“ závodícím v sérii Cart Indy.
1992
Ford pořádá soutěž.
1993
Chrysler pořádá soutěž.
1994
Založení konsorcia Formula SAE se zástupci „Velké trojky“
1996
9 týmů se účastní soutěže
1997
První evropský tým se účastní Formula SAE
1998
Dva americké a dva britské vozy se utkaly v rámci prezentace na UK Event (britské setkání, britský závod), které se konalo na zkušební základně MIRA. Na základě tohoto setkání společnost IMechE odsouhlasila pořádání evropské odnože programu v partnerství se SAE. Od té doby se každý rok pořádá soutěž na konci školního roku.
2000
První soutěž Formula SAE pořádaná v Austrálii
2002
První Driver Training Event se konal v The Sisters blízko Wigganu. Toto setkání sloužilo jako test pro týmy, které si chtěly vyzkoušet svůj vůz před závěrečnou soutěží.
2002
55 týmů z celého světa se účastní Formule Student
2003
1. soutěž Formula SAE Japan v Japonsku
2005
Společnost Learning Grid odsouhlasil a spuštění iniciativy k podpoře inženýrských věd a k povzbuzení studentů k volbě kariéry v průmyslu. Iniciativa byla sponzorována společností Motorsport Development UK. Program setkání FS se rozrostl. První z nich, Learn to Win (učit se a vyhrát) byl uspořádán v Silverstone v říjnu 2005. Jeho obsahem byl jednodenní seminář pro nové týmy jak postavit auto a jak se předvést na konci roku. Dalším bodem obsahu byl řidičský trénink pro vyzkoušení vozů z předešlého roku. Uvítací řeč studentům přednesl Ross Brawn, technický ředitel Scuderia Ferrari.
2005
1. soutěž Formula Student Germany v Německu a Formula ATA v Itálii
2006
Ross Brawn, bývalý technický ředitel Scuderia Ferrari se stal patronem Formule Student Pat Symonds, výkoný ředitel inženýrské sekce Renault F1 pronesl úvodní řeč ke studentům na začátku hlavní soutěže
2007
V červnu 2007 se hlavní soutěž přestěhovala do Silverstone. Studenti pracovali na svých autech ve stejných boxech, ve kterých týden nato operovala Formule 1. Soutěže pak probíhaly přímo na světoznámé trati.
2008
Kategorie Class 1(A) bude zavedena. Tato vzrušující kategorie, sponzorovaná společností Flybird Systems a podporovaná EEMS, bude podporovat stroje s motorem s malým objemem produkujícím malé množství CO2. Stuttgartská univerzita vyhrála všechny dynamické disciplíny v Silverstone
2008
Založen Rebels Racing – 1. ryze studentský tým v ČR






Podpořte nás !

Zaštícení projektu:




Zavodní program 2012:



*6.-7.6.2012 Autosalon Grand Prix
Autosalon zrušen :-(



11.-15.7.2012 Silverstone



17.-20.7.2012 Red Bull Ring, Spielberg



17.-20.8.2012 Györ

*V případě, že se závod bude konat.

Zavodní program 2013:



*4.-5.4.2013 Autosalon Grand Prix

*V případě, že se závod bude konat.


Členství v:





















• Copyright © by Rebels Racing IT services, 2012 at SNA